четвъртък, 15 септември 2016 г.

От мексиканската кухня: Quesadilla

Няколко месеца работих в мексикански ресторант в САЩ и много заобичах тази кухня. След като се прибрах в България потърсих къде в София се предлага такава храна, защото много исках да пробвам и да направя сравнение. Успях да намеря само няколко заведения които предлагат мексикански ястия. Опитах на различни места такос, фахитас, бурито, кесадия... но нямаше нищо общо с това което се приготвяше в моя ресторант. Любимият ми десерт беше 'чурос', който е доста популярен в Америка. Ако се чудите от къде ви е познат, може да сте го видели в испанската седмица в Lidl. То е хубаво, че се предлага, ама няма НИЩО общо с оригинала. Щеше ми се да ви покажа снимки на храната, но за четири месечния ми престой там съм ползвала телефона си не повече от 3-4 пъти и дори не съм се сетила да снимам.

Направи ми впечатление, че на няколко пъти докато бях на работа разни хора ставаха и си тръгваха. При въпроса ми 'защо?', отговорът беше, че не са знаели, че това е мексикански ресторант, а те не ядат люто. Обяснявам им, че никое от ястията не е люто, освен ако не се заяви да бъде такова. Повечето хора смятат, че мексиканците само люто ядат, което не е така.

Жалко, че няма такъв ресторант тук в който може да се докоснем до истинската мексиканска храна, а съм убедена, че много ще се хареса.


Ето няколко мои снимки от там


Време е да преминем към рецептата. Това е моят вариант на кесадия, който сама си измислих. Бърза, лесна и много вкусна рецепта.

В случая аз ще направя 3бр. кесадия. Относно количеството на продуктите аз слагам на око или толкова колкото имам в момента в наличност.

Необходимите продукти са:
• заквасена сметана (харесвам тази на Бор Чвор)
• пакет с тортили


пилешко филе (1 пеперудка). Докато нарежа останалите продукти, оставям пилето в хладилника, като предварително съм го овкусила със зехтин, черен пипер, червен пипер и подправка за пиле на скара. Ако нямате такава готова подправка може да сложите: розмарин, салвия, чесън, майорана, синап и кимион... или пък каквито подправки обичате :)


зелени чушки


 • лук


 • гъби (800г.)


 • кашкавал (използвах пушен)


Първата стъпка е да се изпържи пилешкото месо. След като стане готово се изважда в отделен съд.


В същата мазнина изсипваме нарязаните, на много тънки филийки, гъби. Оставяме да се позапържат леко и водата от тях да се изпари, след което добавяме и лукът. Разбърквайки от време на време и след като лукът е омекнал добавяме зелените чушки. След като всичко се е изпържило добре добавяме черен пипер, сол, подправка за пиле и вече изпърженото пиле.    


Разбъркваме всичко много добре и добавяме 1-2 супени лъжици заквасена сметана и настърганият кашкавал. Оставяме още за около минута на котлона и сме готови : ))))


Финалната стъпка е да изберем подходяща тавичка в която поставяме хартия за печене. Слагаме една тортиля, добавяме от сместа колкото желаем и покриваме с друга тортиля.



Пече се в загрята на 180 градуса фурна с вентилатор до лек загар на тортилите и ако не искате да ви загорят така както на мен е важно да стоите далеч от фейсбук :D


Може да сервирате ястието като добавите лъжица заквасена сметана : ))))


Опитвали ли сте мексиканска храна и ако - да, то кое ви е любимото ястие?
Ще се радвам да ми споделите какво мислите за рецептата и дали бихте я пробвали :)





2 коментара:

  1. Blagodarq za receptata! Nie vkashti mnogo obichame enchilada. Pozdravi :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ви благодаря. :) Вие как приготвяте енчиладата?

      Изтриване